Kanon goa frallor!

Bakade kanon goa frallor igår som inte inehåller mjöl viket är super för mig eftersom jag är glutenallergiker.

Recept: 1/2 kilo morötter, 2 dl mandlar, 2 dl pumpafrön, 1 dl linfrön, 2 dl solrosfrön (+ lite till granering), 4 ägg samt lite pofiber.

Skala mandlarna.

riv morötterna.

blanda ihop alla nötterna och ca hälften av morötterna. Mixa gärna ihop de annars går de bra att hacka nötterna och sedan vispa med degkrokar. (fick göra det eftersom vi hade glömt mixen i Grebbestad).

Vispa äggen och häl ner i nötmixen. Blanda sedan i resten av morötterna och ev pofiber de är valfritt om man vill ha de i, funkar utan med.

Lägg ut som frallor på en plåt med bakplåtspapper och sett in i ugnen på 175 grader i ca 1 timma. (Beror på storlek hade inne mina i ca 40 min).

Resultatet! Supergoa och nyttiga frallor som passar lika bra till frukost som till kvällsmat eller kanske mellan mål? De är jätte gott om man lägger smör, en skinkbit, keso och ett salladsblad emellan! Absolut värda att provas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0