Tårta!

I fredags fyllde min farfar år. Och då bestämmde jag mig för att baka en tårta som farfar fick bestämma. Och då valde han jordgubbstårta.


Mitt mästervärk!

Vaniljkräm och jorgubbar emellan bottnarna. ( Lite för lat för att göra egen)

Farmor och Farfar och tårtan.

Här har ni receptet.
Botten,
3 ägg
1,5 dl socker
1 dl glutenfri mix
2 mask kakao eller 1 mask vaniljsocker
1 tesk bakpulver.

Vispa ägg och socker pösigt och rör sedan ner de blandade torra ingridienserna. Häll över i en bröad form och ställ in i ugnen i 175 grader C i 20 minuter. 

Resten av tårtan, 
Grädde
Vanlijkräm
jordgubbar

Dela kakan i två delar och lägg vaniljkräm och delade jorgubbar emellan. Låt stå i någon timma så de drar in sig. Vispa sedan grädden och "smörj" på tårtan. Lägg på jorgubbar och granera hur ni vill!

En superenkel tårta och jätte god. Dock är inte sånna här tårtor det goaste jag vet men den var ju till farfar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0